8 Eylül 2011 Perşembe

Eski Defter - Gelibolu'nun Yaşayan Tarihi Esnafları

Bir kaç yıldır “ne şekilde yapsam?” diye düşündüğüm bir fikir vardı aklımda. Babam ile beraber şöyle mi olsa böyle mi olsa derken sonunda karar verdik ve projeyi geliştirmeye başladım. Anafikir ortaya çıkınca da sponsor arayışına girdim. Ve ilk görüşmemde tereddütsüz şekilde proje Gelibolu Ticaret ve Sanayi Odası tarafıdan kabul edildi.

Proje’ye gelince; Gelibolu’da uzun yıllar esnaflık yapmış, ticari faaliyetlerde bulunmuş, kısacası Gelibolu’ya birşeyler kazandırmış kişileri tanındıkları alanda fotoğraflayarak küçük çapta bir belgesel çalışma yapmak istedim. Zorlu bir çalışmadan sonra fotoğrafı çekilecek 25 kişinin ismi belirlendi, fotoğraflar çekilmeye başlandı. İlk çekilen fotoğraf ile son çekilen fotoğraf arasında tamı tamına 1 ay var. Ancak çekimler kimi zaman amca ve teyzelerimizin gönlünün olmasını beklememiz, kimi zaman şehir dışında olmaları, kimi zaman da “hastayım bugün yarın çekelim” şeklinde tatlı tatlı nazlanmaları sebebiyle uzadı. 

Tabii ki bu fotoğrafları çekerken ikna aşamaları da oldukça zorlu oldu. Özellikle beni tanımaları için “Ben Helvacı Zafer’in oğluyum” cümlesini çok kullandım. Hatta bir kez denedim babamın ismini vermeden çekmeyi ama baktım olacak gibi değil. Babamın ismini vermeden çekmek istediğim biri “istemez” deyip tersleyince “Helvacı Zafer”i kullandım, bunu duyunca “Tamam -çocum- sen bizim oğlansın. Çek bakalım” demesiyle bende derin bir oh çektim her seferinde.

5 Eylül itibari ile çekimlerimi bitirdim. Sergimizin hazırlıkları da tamamlandı. Davetiyeler, fotoğraflar hepsi baskıda. Daha anlatılacak çok şey var aslında ama bunu açılıştan sonrasına saklıyorum. Özellikle çekimler sırasında yaşadıklarımı burada paylaşmak için sabırsızlanıyorum.

Sergi 28 Eylül’de Gelibolu Ticaret ve Sanayi Odası Hizmet Binası’nda. Tabii ki herkes davetli:)

Proje için objektifim karşısına geçen isimler ise şöyle: Ahmet Gözütok, Ali Yakşi, Ayhan İçel, Faik Türkmen, Fehmi Batuhan, Fehmi Demiralay, Galip Ertuğrul, Hasan Çalışkan, Hasan Erkan, Hasan Karagöz, Hüsmen Kök, İbrahim Öztürk, Kamil Arabacıbaşı, Kamil Yakut, Latife Küçüktekin, Mehmet İrdesel, Mustafa Ergün, Nazif Öztürk, Nevzat Tunuş, Rüştü Aktaş, Salih Satık, Süleyman Tokgöz, Talip Özkan, Vefa Adıyaman, Zeki Ulupınar.

Bir tane de set fotoğrafı : 

0 yorum: